سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دوستی به بار می آورد : دینداری، فروتنی و بخشش. [امام صادق علیه السلام]
احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • محمدعلی حسینی
     
    در پی انتشار خبر ادامه بازداشت چند شهروند ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در عراق، وزارت امور خارجه ایران سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران را احضار کرده است.

    محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه 25 دسامبر (چهارم دیماه) اقدام نیروهای آمریکایی را "خلاف مقررات بین المللی" نامیده و گفته است "این کار عواقب و پیامد ناخوشایندی در پی خواهد داشت."

    صبح روز دوشنبه خبرگزاری ها از قول سخنگوی دفتر جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، گزارش کردند که نظامیان آمریکایی دو نماینده ایران را که برای دیدار با وی به بغداد سفر کرده بودند بازداشت کرده اند و گفته بود این اقدام باعث ناخرسندی شدید رییس جمهور عراق شده است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سخنان آقای طالبانی گفته شهروندان ایرانی که بازداشت شده اند، به دعوت دولت عراق به این کشور اعزام شده بودند و دولت عراق را مسوول آزادی آنان دانسته است.

    پیشتر، روزنامه نیویورک تایمز، چاپ آمریکا، به نقل از منابع نظامی آمریکایی نوشته بود که هفته گذشته واحدهای آمریکایی طی عملیاتی برای دستگیر کردن مظنونین به سازمان دادن عملیات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی عراق چند شهروند ایرانی را بازداشت کردند.

    نیویورک تایمز از قول منابع آمریکایی گزارش کرده که چند تن از بازداشت شدگان از جمله "مقامات ارشد نظامی" ایران هستند.

    گرچه مقامات آمریکایی ظاهرا با توجه به حساسیت سیاسی مساله، خبر بازداشت این گروه از ایرانیان را منتشر نکرده بودند، اما روز یکشنبه، 24 دسامبر، گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، در پاسخ به سئوالی در این مورد، این خبر را تایید کرد.

    هنوز منابع رسمی اطلاعات دقیقی از چگونگی دستگیری مقامات ایرانی در عراق و مدارک و شواهد ادامه بازداشت آنان انتشار نداده اند.

    در گذشته برخی منابع آمریکایی سازمان های اطلاعاتی و نظامی ایران، به خصوص واحدهایی از سپاه پاسداران را به مداخله در امور عراق متهم کرده بودند اما جمهوری اسلامی همواره این اتهامات را رد کرده است.

     


    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26373

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو