سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، برترین هدایت است . [امام علی علیه السلام]
هشدار آمریکا به دولت ایران - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روزچهارشنبه ششم دی ماه  به دولت ایران هشدارداد که در مسیری «نافرجام» در همکاری نکردن با سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی گام برمی دارد.

    سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به اقدام اخیرشورای عالی امنیت ایران در باره کاهش همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران با متوقف نکردن برنامه غنی سازی اونیوم از قطعنامه مصوب اخیرشورای امنیت سازمان ملل متحد سرپیچی کرده است.

    گونزالو گالوگس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:« ما تصورمان بر آنست که کاهش میزان همکاری های ایران، که تا کنون هم کم بوده، منجر به گزارش های بیشتری از جانب آژانس بین المللی اتمی در رابطه با سرپیچی های ایران خواهد شد».

    او افزود:«  معلوم نیست که این مسیر نافرجام برگزیده شده به چه میزان به نفع مردم ایران خواهدبود».

     ما امیدوریم که حکومت ایران تهدید و رویارویی را کنار نهاده و فورأ به لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت  سازمان ملل تن دهد

    سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

    آقای گالوگس گفت:« ما امیدوریم که حکومت ایران تهدید و رویارویی را کنار نهاده و فورأ به لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت  سازمان ملل تن دهد».

    پیشتر نیکلاس برنز، معاون وزیر امورخارجه آمریکا پس ازتصویب قطعنامه اظهار امیدواری کرد بود که قطعنامه تحریم ایران گامی برای اقدامات شدیدتر برای متوقف کردن برنامه غنی سازی اورانیوم  ایران باشد. 

     آقای برنز گفته بود:« ما از جامعه جهانی می خواهیم که دست به  اقدام های  بیشتری بزنند البته ما همه تلاش هایمان را تنها معطوف سازمان ملل نخواهیم کرد».

    معاون وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرده بود که که هدف این است تا زمانی که ایران به برنامه غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد، هزینه چنین اقدامی را افزایش داد. چراکه برنامه غنی سازی  اورانیوم می تواند در راستای تولید سوخت برای راکتورهای  برق و هم تولید سلاح هسته ای استفاده شود.

    کاهش روابط ایران با آژانس انرژی اتمی

    شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهار شنبه ? دی ماه  کمیته ای برای بررسی کاهش سطح روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل داد.

     دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران در نامه ای که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده اعلام کرده است: «بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد الزام دولت به تجدید نظر در روابط با آژانس و تسریع در فناوری هستهای و تایید شورای نگهبان، علیلاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی، کمیتهای را مامور تجدید نظر در روابط با آژانس کرد تا موضوع را متناسب با شرایط موجود از جهات مختلف بررسی و گزارش آن را ارایه کند.»

    خبر تشکیل این کمیته ساعاتی پس از مصوبه روز چهارشنبه، ششم دی ماه مجلس ایران اعلام شد که براساس آن، دولت جمهوری اسلامی ایران موطف شد که در همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند.

    خبرگزاری رسمی دولت ایران، ایرنا، گزارش داد که نمایندگان مجلس با تصویب نهایی طرح دو فوریتی «الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس انرژی اتمی» خواستار سرعت بخشیدن به برنامه های هسته ای ایران شدند.

    طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران درست یک روز بعد از تصویب قطعنامه ???? شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد که بر اساس آن، صادرات مواد و فن آوری های موشکی و هسته ای برای غنی سازی اورانیوم، نیروگاه های آب سنگین و بازآمایی، و قطعات و فن آوری سامانه موشکی دور برد به ایران از سوی همه کشورهای جهان ممنوع می شود .



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :26366

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    هشدار آمریکا به دولت ایران - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو