سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ دنیای پست را از قلبم برکَن که از آنچه نزد توست، باز می دارد و مانع جستجوی وسیله رسیدن به تو می گردد و نزدیک شدن به تو را از یاد می بَرَد. [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
وزیر دادگستری ایران در سانحه رانندگی جان باخت - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    جمال کریمی راد وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی قوه قضاییه شامگاه پنج شنبه ? دی ماه  درسانحه رانندگی در جاده اصفهان جان باخت.

    براساس خبر منتشر شده از سوی واحد مرکزی خبر،کریمی راد که شامگاه پنچ شنبه هفتم دی ماه همراه خانواده خود از تهران به اصفهان در حرکت بود، در سه راهی سلفچگان بر اثر وقوع تصادف کشته شد.

    احسان قاضی زاده مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضائیه باتایید این خبر گفت که جمال کریمی راد وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه به همراه خانواده خود از تهران به اصفهان در حال حرکت بود که در سه راهی سلفچگان بر اثر وقوع تصادف کشته شد.

    به گفته مدیر روابط عمومی قوه قضاییه،بقیه اعضای خانواده وی شدیدا زخمی شده و به بیمارستانی در قم منتقل شده اند.

    عبدالرضا ایزدپناه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه در حال حاضر برای سرکشی و اطلاع از چگونگی حادثه به قم سفر کرده است.

    بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر رانندگی خودروی حامل وزیر و خانواده اش را فرزند اقای کریمی برعهده داشته است.

    خبرگزاری مهر نیز در این باره گزارش کرده که سانحه برای اتومبیل پژو حامل وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بر اثر برخورد با یک کامیون رخ داده است.

    سوابق وزیر درگذشته دادگستری

    جمال کریمی آتانی،مشهور به جمال کریمی راد،در سال ???? در روستای آتان از بخش الموت قزوین متولد شد.

    سوابق فعالیت سیاسی از وی تا پیش از انقلاب در دست نیست.آقای کریمی راد مدرک علوم قضایی خود را به سال ???? از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه دریافت کرده بود و پس از آن در سال ???? در مرکز آموزش مدیریت دولتی تحصیلات کارشناسی ارشد خود را به پایان برد.

    وی در سال ???? نیز از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را کسب کرد.

    آقای کریمی راد که از سال ???? با حکم رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان سخنگوی این قوه منصوب شد،پیشتر سوابقی هم چون؛دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب به مدت ?? سال را بر عهده داشت

    آقای کریمی راد که از سال ???? با حکم رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان سخنگوی این قوه منصوب شد،پیشتر سوابقی هم چون؛دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب به مدت ?? سال را بر عهده داشت.

    او هم چنین،دادستان عمومی کردستان،دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان،دادستان عمومی و انقلاب قزوین،ریاست دادگاه حقوقی یک زنجان و رییس دادگاه انقلاب و دادگاه اصل ?? در استان قزوین را تا پیش از انتصاب به عنوان سخنگوی قوه قضاییه در کارنامه فعالیت های اجرایی و قضایی خود داشته است.

    ریاست دادگاه های تجدید نظر استان قزوین،ریاست کل دادگستری استان زنجان تا پیش از جدا شدن استان قزوین از استان  زنجان،مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان قزوین،و عضویت در مرکز  گزینش قوه قضائیه در هسته های استان زنجان و قزوین و مسئولیت رسیدگی به تخلفات کارکنان دادگستری استان قزوین از جمله دیگر سمت های کریمی راد در سال های گذشته بوده است.

    جمال کریمی راد در سال ???? از سوی محمود هاشمی شاهرودی و در حالی که مقام دادستانی انتظامی قضات کشور را بر عهده داشت،به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب شد.

    وی در ?? مرداد ???? از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر دادگستری به مجلس معرفی شد و به دنبال کسب رای اعتماد از مجلس هفتم از شهریور ?? تا هنگام مرگ همزمان سخنگوی قوه قضاییه و  وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بود.
     



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26378

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    وزیر دادگستری ایران در سانحه رانندگی جان باخت - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو