سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی دانشمند در عمل به دانشش است . [امام علی علیه السلام]
بارش برف سنگین در ایران - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • نخستین برف زمستان گذشته در تهران - عکس از خبرگزاری فارس
     
     
    بارش برف سنگین مناطق کوهستانی شمال و غرب ایران را فراگرفته و در رفت و آمدهای جاده ای و فعالیت مدارس اختلال جدی ایجاد کرده است.

    کارشناسان هواشناسی علت بارش برف سنگین در ایران را ورود جبهه هوا از شرق مدیترانه اعلام کرده اند.

    ارتفاع برف در برخی مناطق استان اردبیل و آذربایجان شرقی تا یک متر گزارش شده و آزادراههای قزوین به زنجان و زنجان به میانه که از اصلی ترین راههای ایران به شمار می روند بسته شده اند.

    جاده بروجرد به اراک در غرب ایران و بخشی از جاده شیراز به یاسوج در جنوب ایران نیز از دیگر جاده هایی اصلی ایران اعلام شده اند که رفت و آمد در آنها متوقف گردیده است.

    در کردستان نیز مسئولان از انباشته شدن برف تا ارتفاع دو متر در روستاها حکایت می کنند و می گویند که ارتباط جاده ای با بیش از یکهزار روستا به علت بارش برف قطع شده است.

    در اغلب جاده های کوهستانی شمال و غرب ایران رفت و آمد خودروها بسختی صورت می گیرد و ارتباط با بسیاری از روستاهای مناطق کوهستانی نیز به علت بارش برف قطع شده است.

    بارش برف در حالی رفت و آمد در برخی جاده های ایران را با مشکل مواجه کرده که انتظار می رود بسیاری از ایرانیان با استفاده از تعطیلی عید قربان در روز یکشنبه آینده به سفرهای بین شهری بپردازند.

    اما پلیس راه نیروی انتظامی ایران اطلاعیه‌ ای منتشر کرده و از مردم خواسته است از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

    در استانهای اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و قزوین بیشتر مدارس تعطیل اعلام شده و در استان تهران نیز دبستانهای شهرستان فیروزکوه و در استان لرستان کلیه مدارس شهرستان دلفان تعطیل شده اند.

    توفان در دریا

    در حالی که مناطق کوهستانی ایران سفیدپوش شده اند، خلیج فارس در جنوب ایران نیز آماج توفان قرار گرفته و آن گونه که مسئولان بندر دیر در استان بوشهر اعلام کرده اند پنج قایق ماهیگیری و یک موتور لنج در حالی که در یکی از اسکله های این بندر لنگر انداخته بودند غرق شده و پنجاه قایق ماهیگیری نیز در این اسکله خسارت دیده اند.

    دوشنبه هفته گذشته یک کشتی باری در اسلکه بندر دیر غرق شده بود.

    در دریای خزر در شمال ایران نیز توفان در سواحل مازندران پیش بینی شده و مسئولان از ماهیگیران خواسته اند در هنگام مواج بودن دریا از رفتن به دریا خودداری کنند.

    جشنواره برف

    بارش برف از سویی زندگی عادی جمعیت عظیمی از مردم ایران را متخل کرده و از سوی دیگر سبب شادمانی مردم شهر اردکان در استان فارس شده است.

    شهرداری اردکان جشنواره چهارده روزه ای را آغاز کرده که شرکت کنندگان در آن علاوه بر ورزشها و تفریحات ی زمستانی، در ساخت تندیسهای برفی با یکدیگر مسابقه می گذارند

    باروری ابرها

    همزمان با بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی، دولت ایران تدابیری برای افزایش بارندگی در مناطق بیابانی دنبال می کند.

    گزارشها حاکی از این است که مرکزی دولتی که با عنوان تحقیقات و باروری ابرها در ایران فعالیت می کند با استفاده از هواپیما در حال بارانزا کردن ابرها در استان یزد است و این عملیات در استانهای کرمان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخشهایی از استانهای قم، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی نیز در دست اجراست.

    عملیات باروری ابرها در ایران با مشارکت روسیه انجام می گیرد که از کشورهای پیشتاز در این زمینه به شمار می رود.



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26374

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بارش برف سنگین در ایران - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو