سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد در دنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
صدام حسین به دار آویخته شد - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  صدام حسین
     
    صدام حسین، رهبر سابق عراق که تا زمان سرنگونی توسط نیروهای تحت رهبری آمریکا حدود یک ربع قرن بر عراق حکومت کرد، به جرم ارتکاب جنایات علیه بشریت، به دار آویخته شده است.

    تلویزیون رسمی عراق صحنه هایی را نشان داده که در آن، صدام حسین به محل چوبه دار برده می شد.

    وی در حالی نشان داده می شود که یک پالتوی سیاه رنگ بر تن دارد و هنگامی که حلقه طناب به دور گردنش قرار داده می شود آرام به نظر می رسد. چند مرد که بر صورتشان نقاب داشتند او را تا پای چوبه دار همراهی می کردند.

    تصاویری که بعدا از تلویزیون پخش شد، جسد رییس جمهور سابق عراق را پوشیده در کفن سفید نشان می داد.

    مراسم اعدام از زبان شاهدان عینی

    شاهدان می گویند هنگام اعدام صدام، اذان صبح در بغداد پخش می شد. گروهی اندک از عراقی ها، ازجمله نماینده نوری المالکی، نخست وزیر، و یک روحانی اهل سنت، در پایگاهی بیرون منطقه موسوم به سبز گردهم آمده بودند.

     نه در گفتار و نه در کردارش نشانه ای از تاسف دیده نمی شد. در حالی که ماموران طناب دار را دور گردنش می انداختند، شهادتین را گفت و بعد دریچه زیرپای او باز شد
     
    اعدام صدام از زبان شاهدان عینی

    هیچ خارجی در جریان اعدام حاضر نبود، ولی ماموران امنیتی آمریکا که صدام را از زندان آورده بودند، بیرون ساختمان محل اجرای حکم موضع گرفته بودند.

    موفق الرباعی مشاور امنیت ملی عراق آن لحظات را اینگونه توصیف می کند: "وقتی او را تحویل گرفتیم، او را به اتاق اجرای حکم بردیم. در آنجا یک قاضی، بازرس کل، معاون وزیر دادگستری، معاون وزیر کشور و چند معاون دیگر حضور داشتند. وقتی او را به ما تحویل دادند، به دستش دستبند زده بودند، ولی قرانی روی سینه داشت. صدام نشست و قاضی حکم اعدام را قرائت کرد. بعد صدام را به پای چوبه دار بردیم و او داشت شعار می داد. همین. او بسیار، بسیار شکسته شده بود."

    به گفته شاهدان، بعد از قرائت حکم، صدام قرآن را به کسی سپرد و گفت که آن را به یکی از دوستانش تحویل دهد.

    سپس صدام که پیراهنی سفید و کت سیاه ضخیمی به تن داشت، در حالی که پاهایش به زمین کشیده می شد، بطرف چوبه دار هدایت شد. دستانش از پشت دستبند خورده بود و چند مامور نقابدار، دورش حلقه زده بودند.

    ماموران اجرای حکم به صدام کیسه ای پارچه ای دادند تا برسرش بکشد و شاهد اعدام نباشد، اما او نپذیرفت، که به نوعی آخرین سرکشی پیش از مرگش بود.

     تلویزیون رسمی عراق در موقع اعلام خبر اعدام صدام، ضمن توصیف رییس جمهوری 69 ساله عراق به عنوان یک جانی، اعلام کرد که اعدام او بیانگر پایان یک دوره تاریک در تاریخ عراق است
     

    "بدون نشانی از تاسف"

    شاهدان می گویند نه در گفتار و نه در کردارش نشانه ای از تاسف دیده نمی شد. در حالی که ماموران طناب دار را دور گردنش می انداختند، صدام شهادتین را گفت و بعد دریچه زیرپای او باز شد. تمام این ماجرا بیشتر از چند دقیقه طول نکشید.

    از بیم آن که حرف و حدیثی در مورد اعدام بر سرزبانها نیافتد، از ماجرای اعدام صدام فیلمبرداری شد، ولی تلویزیون عراق لحظه مرگ صدام را تاکنون نشان نداده، ولی پیام آن صریح است: صدام حسین، مردی که بیش از دو دهه حاکم عراق بود، مرده است.

    تلویزیون عراق همچنین تصاویری از نوری المالکی، نخست وزیر این کشور را نشان داد که در حال امضای حکم مرگ صدام است.

    تلویزیون رسمی عراق در موقع اعلام خبر اعدام صدام، ضمن توصیف رییس جمهوری 69 ساله عراق به عنوان یک جانی، اعلام کرد که اعدام او بیانگر پایان یک دوره تاریک در تاریخ عراق است.

    صدام پس از اعدام
    تصاویری که بعدا از تلویزیون پخش شد، جسد رییس جمهور سابق عراق را پوشیده در کفن سفید نشان می داد

    پیشتر، موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی دولت عراق که شاهد به دار آویخته شدن رهبر سابق این کشور بوده، گفت صدام حسین پیش از بامداد به دار آویخته شده و اعدام او فیلمبرداری شده است.

    وی گفت صدام حسین با دستبند به محل دار آورده شد، نسخه ای از قرآن با خود داشت و آشفته بود. آقای الربیعی افزود صدام مقاومت نکرد اما حاضر نشد کیسه سیاه را بر روی سرش قرار دهد.

    اعدام صدام در یک ساختمان قدیمی متعلق به وزارت دفاع عراق که هم اکنون تحت کنترل آمریکایی هاست، صورت گرفت.

    آماده باش نیروهای آمریکایی

    در پی به دار آویخته شدن صدام، نیروهای آمریکایی در بغداد به حال آماده باش کامل درآمده اند.

    گزارش می رسد که در برخی از نقاط شیعه نشین شهر، مردم به نشانه شادمانی اقدام به شلیک گلوله هوایی کرده اند اما شهر به طور کلی آرام گزارش شده است.

    رسانه های عراقی ابتدا اعلام کرده بودند که دو تن از دیگر شخصیت های بلندپایه حکومت صدام نیز همراه او اعدام شده اند اما موفق الربیعی گفته است که تنها صدام اعدام شده است.

     تلویزیون عراق پس از اعلام خبر به دار آویخته شدن صدام به پخش سرودهای ملی پرداخت و سپس گوینده اعلام کرد: صدام جنایتکار با چوبه دار اعدام شد
     

    برزان التکریتی، برادر ناتنی صدام حسین و عواد البندر، از قضات سابق عراقی قرار است هفته آینده و پس از تعطیلات عید قربان اعدام شوند.

    صدام و این دو نفر در اتهام صدور دستور قتل حدود یک صد و پنجاه شیعه عراقی در سال 1982در روستای دجیل، مقصر شناخته شدند.

    تلویزیون عراق پس از اعلام خبر به دار آویخته شدن صدام به پخش سرودهای ملی پرداخت و سپس گوینده اعلام کرد: "صدام جنایتکار با چوبه دار اعدام شد."

    این تلویزیون همچنین تصاویری از شیعیانی را نشان داد که اعدام صدام را جشن گرفته و در خیابان ها مشغول رقص بودند.

    واکنش دختران صدام

    افرادی که در اردن با دو دختر بزرگ صدام هستند، گفته اند آنها با اندوه و صبر خبر اعدام پدرشان را دریافت کردند.

    صدام حسین
    صدام حدود یک ربع قرن بر عراق حکومت کرد

    یکی از دوستان دو دختر صدام گفته است آنها وقتی دیدند پدرشان با شجاعت با اجرا کنندگان حکم اعدام خود روبرو شد، احساس غرور کردند. این دو دختر صدام در اردن در تبعید زندگی می کنند.

    همسران این دو دختر صدام ده سال قبل به دستور او کشته شدند. دو داماد صدام ابتدا به اردن پناهنده شده بودند اما پس از بازگشت به عراق، اعدام شدند.

    گفته می شود کوچک ترین دختر صدام و همسر او در قطر هستند. خبرگزاری رویتر پیشتر گزارش کرده بود که یکی از دختران صدام حسین تقاضا کرده که جسد پدرش در یمن دفن شود.

    عدی و قصی، پسران صدام سه سال قبل توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند.

    "اعدام بی درنگ"

    گفته می شود که مقامات آمریکایی مایل بودند که رهبر سابق عراق پس از سال نو مسیحی اعدام شود.

    اما نوری مالکی نخست وزیر عراق اصرار ورزید که اجرای حکم اعدام صدام حسین نباید تأخیر شود.

    آقای مالکی در گفتگو با مقامات آمریکایی در عراق، موافقت آنها را با اعدام صدام پیش از تعطیلات سال نو مسیحی جلب کرد.

    گروه وکلای مدافع صدام حسین از قاضی دادگاهی در ایالات متحده درخواست کرده بودند که با تحویل رهبر سابق عراق از دست مأموران آمریکایی به مأموران عراقی مخالفت کند.

    به نظر وکلای مدافع صدام حسین، دادگاه او با موازین حقوقی درستی انجام نگرفته است. آنها قصد داشتند از اعدام رهبر سابق عراق جلوگیری کنند، اما قاضی آمریکایی تقاضای وکلای صدام حسین را نپذیرفت.



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26376

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صدام حسین به دار آویخته شد - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو