سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را فراگیرید که فرا گرفتنش، حسنه است. [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
« سایت های ایرانی باید از دولت مجوز بگیرند» - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه اعلام کرد که کلیه دارندگان پایگاه های اطلاع رسانی ، وب سایت ها و وبلاگ ها از روز دوشنبه ۱۱ دی ماه موظفند با مراجعه به سایت این وزارتخانه آدرس اینترنتی خود را ثبت کنند.    

    تصویب این آیین نامه اعتراض بسیاری از فعالان آزادی بیان و مطبوعات را در پی داشته است. به اعتقاد  آنها این آیین نامه  در جهت دولتی کردن پایگاه های اینترنتی پس از یکدست شدن فضای مطبوعات مکتوب اجرا می شود.

    ماشاءالله شمس الواعظین سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفت و گو با رادیو فردا می گوید: این آیین نامه برای محدود کردن اتباع ایرانی  و گرفتنن مجوز و ثبت نام جهت فعالیت های الکترو نیکی مغایر با قانون اساسی و فصل مربوط به حقوق ملت است.

    آنچه که پس از تصویب این طرح موجب نگرانی فعالان عرصه رسانه ها شده است این است که بر اساس این آیین نامه از این پس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط لازم برای ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی ، صلاحیت مدیر مسول سایت، تعیین ساز و کار مناسب برای ثبت رسمی سایت و همچنین لغو مجوز را تعیین خواهد کرد .

    پیش از این در ایران تنها نشریات مکتوب موظف بودند برای انتشار نشریه از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند.

    به گفته ماشاءالله شمس الواعظین، حق انتشار آزاد مطبوعات که در نخستین قانون اساسی انقلاب مشروطه بر آن تاکید شده است در جمهوری اسلامی از شهروندان سلب شده است .

    وی می گوید: دولت محمود احمدی نژاد حق بدیهی شهروندان برای انتشار افکار و عقایدشان را به امتیاز تبدیل کرده است و آن را نیز تنها به افراد ویژه  می دهند نه  به همه داوطلبان .

    بر اساس این آیین نامه، تخلفاتی که به تعطیلی موقت یا دائم وب سایت ها و وبلاگ ها منجر می شود، اهانت به ادیان آسمانی و مقدسات اسلامی ، درج مطالب تفرقه انگیز قومی و مذهبی ، اشاعه منکرات و فحشاء، انتشار اطلاعات خصوصی و شخصی افراد ، نشر اکاذیب و افتراء مطرح شده است.



    Mahyar D ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 2:20 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26382

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    « سایت های ایرانی باید از دولت مجوز بگیرند» - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو