سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى مهرآورتر از خویشاوندى است . [نهج البلاغه]
اعتراض مردمی به قطع گاز در سقز - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • قطع گاز در استان های غربی ایران و سرمای شدید هوا موجب شد روز گذشته، مردم شهر سقز در استان کردستان، در مقابل فرمانداری این شهر تجمع و به وضعیت موجود اعتراض کنند.

    سامان رسول پور، روزنامه نگار در سقز در گفت وگو با رادیو فردا خبر داد حرکت اعتراضی مردم که در آرامش برگزار می شد، با  دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده و با تجمع کنندگان برخورد شده است.

    این روزنامه نگار در ادامه خبر داد در پی این برخوردها،  تعدادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و عده ای هم بازداشت شدند. بر اساس آخرین گزارش ها تعداد بازداشت شدگان۱۰ تا ۱۲ نفر اعلام شده که تا این لحظه هنوز اسامی آنان اعلام نشده است.

    از گاز خبری نیست

    به گفته سازمان هواشناسی ایران، کاهش دمای هوای سقز به ۳۰ درجه زیر صفردر سال های گذشته کم سابقه بوده و مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده و بیش از ۷۰ درصد مردم ایران با قطع جریان گاز مواجه شده اند.

    حرکت اعتراضی مردم که در آرامش برگزار می شد، با   دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده و با تجمع کنندگان برخورد شده است

    سامان رسول پور می گوید مردم شهر سقز، بوکان و مهاباد به دلیل قطع گاز به سوخت های جایگزین و گاه غیر استاندارد روی آورده اند و برخی از آنان دچار حادثه شده اند .

    این روزنامه نگار می گوید سه عضو یک خانواده در شهر سقز با نام های آرام، آسو و دنیا بهرامی بر اثر انفجار بخاری نفتی کشته شده اند.

    وی در ادامه خبر داد مسوولان شهر سقز اعلام کرده اند افت فشار به دلیل سرمای شدید هوا است و به گفته فرماندار سقز، عدم پیش بینی های لازم در خطوط لوله سراسری گاز در بروز مشکل کنونی بی تاثیر نبوده است .

    قطع گاز ادامه دارد

    این در حالی است که شرکت ملی گاز ایران با صدور اطلاعیه ای، نسبت به افزایش مصرف گاز در ایران و احتمال قطع گسترده جریان گاز هشدار داد.

    در اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران آمده است:« با توجه به ادامه موج سرما در ایران و مصرف بیش از برنامه گاز طبیعی طی روزهای گذشته، ذخیره خطوط انتقال گاز به شدت کاهش یافته و در صورت ادامه روند کنونی مصرف، احتمال قطع گسترده در برخی از نقاط دیگر ایران از جمله تهران نیز وجود خواهد داشت.

    این درحالی است که ایران از صبح چهارشنبه گذشته، صادرات گاز خود به ترکیه را قطع و اعلام کرده به دلیل سرمای شدید هوا در ایران و افزایش مصرف داخلی گاز قادر به ادامه صادرات گاز به ترکیه نخواهد بود.

    روزنامه های ترکیه با انتقاد از قطع صادرات گاز ایران به ترکیه نوشته اند:« ایران همانند سال گذشته صادرات گاز به ترکیه را متوقف کرده و این کشور را با بحران روبه رو کرده است. مقامات ترکیه، ایران را به عدم پایبندی به تعهدات خود و بی برنامگی متهم کرده اند.



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/16::: ساعت 8:9 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 10
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :26380

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اعتراض مردمی به قطع گاز در سقز - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو