سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین ذخیره، دانشی است که بدان عمل شود و احسانی است که بدان منّت ننهند . [امام علی علیه السلام]
زمستان 1385 - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • قطع گاز در استان های غربی ایران و سرمای شدید هوا موجب شد روز گذشته، مردم شهر سقز در استان کردستان، در مقابل فرمانداری این شهر تجمع و به وضعیت موجود اعتراض کنند.

    سامان رسول پور، روزنامه نگار در سقز در گفت وگو با رادیو فردا خبر داد حرکت اعتراضی مردم که در آرامش برگزار می شد، با  دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده و با تجمع کنندگان برخورد شده است.

    این روزنامه نگار در ادامه خبر داد در پی این برخوردها،  تعدادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و عده ای هم بازداشت شدند. بر اساس آخرین گزارش ها تعداد بازداشت شدگان۱۰ تا ۱۲ نفر اعلام شده که تا این لحظه هنوز اسامی آنان اعلام نشده است.

    از گاز خبری نیست

    به گفته سازمان هواشناسی ایران، کاهش دمای هوای سقز به ۳۰ درجه زیر صفردر سال های گذشته کم سابقه بوده و مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده و بیش از ۷۰ درصد مردم ایران با قطع جریان گاز مواجه شده اند.

    حرکت اعتراضی مردم که در آرامش برگزار می شد، با   دخالت نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده و با تجمع کنندگان برخورد شده است

    سامان رسول پور می گوید مردم شهر سقز، بوکان و مهاباد به دلیل قطع گاز به سوخت های جایگزین و گاه غیر استاندارد روی آورده اند و برخی از آنان دچار حادثه شده اند .

    این روزنامه نگار می گوید سه عضو یک خانواده در شهر سقز با نام های آرام، آسو و دنیا بهرامی بر اثر انفجار بخاری نفتی کشته شده اند.

    وی در ادامه خبر داد مسوولان شهر سقز اعلام کرده اند افت فشار به دلیل سرمای شدید هوا است و به گفته فرماندار سقز، عدم پیش بینی های لازم در خطوط لوله سراسری گاز در بروز مشکل کنونی بی تاثیر نبوده است .

    قطع گاز ادامه دارد

    این در حالی است که شرکت ملی گاز ایران با صدور اطلاعیه ای، نسبت به افزایش مصرف گاز در ایران و احتمال قطع گسترده جریان گاز هشدار داد.

    در اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران آمده است:« با توجه به ادامه موج سرما در ایران و مصرف بیش از برنامه گاز طبیعی طی روزهای گذشته، ذخیره خطوط انتقال گاز به شدت کاهش یافته و در صورت ادامه روند کنونی مصرف، احتمال قطع گسترده در برخی از نقاط دیگر ایران از جمله تهران نیز وجود خواهد داشت.

    این درحالی است که ایران از صبح چهارشنبه گذشته، صادرات گاز خود به ترکیه را قطع و اعلام کرده به دلیل سرمای شدید هوا در ایران و افزایش مصرف داخلی گاز قادر به ادامه صادرات گاز به ترکیه نخواهد بود.

    روزنامه های ترکیه با انتقاد از قطع صادرات گاز ایران به ترکیه نوشته اند:« ایران همانند سال گذشته صادرات گاز به ترکیه را متوقف کرده و این کشور را با بحران روبه رو کرده است. مقامات ترکیه، ایران را به عدم پایبندی به تعهدات خود و بی برنامگی متهم کرده اند.



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/16::: ساعت 8:9 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     امروز خاتمی به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت،احمدی نژاد شهردار تهران بود و حال رییس جمهور منتخب ایران،روزگار غریبیست،روزی به عنوان شهردار پایتخت حتی اجازه نداشته باشی به جلسات هیات دولت وارد بشوی و حالا اوست که باید خاتمی را به حضور بپذیرد و دولت را هم تحویل بگیرد.

    Mahyar D ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 3:19 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     

    محدود کردن شدید اینترنت

    تو رو خدا یه کاری بکنید

    بر همگان واضح و مبرهن است که با اجرای این طرح اگر تا کنون برخی از سایتها فیلتر می شد امروز تمام سایتها فیلتر می شوند به غیر از برخی که مورد تأیید دولت ها باشند. با اجرای این طرح هرگونه فعالیت اجتماعی و سیاسی و به خصوص انتقاد دولت در اینترنت به صورت ملغی در میاید.

    موضوعی که واضح است مغایرت این امر با کلیه قوانین جهانی استفاده از اینترنت و همچنین آزادی بیان است.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به قوانین این سایت می توانید به آدرس: http://samandehi.ir مراجعه فرمایید.

    امضا کنند گان ذیل این نامه اعتراض خود را به اجرای این طرح اعلام نموده و خواستار حذف آن در اسرع وقت هستند.

    به امید ایرانی آباد و آزاد 

    .

    در پی انتشار خبر این تصمیم دولت و مصوبه آن اعتراضاتی بسیار در اینترنت و جامعه صورت گرفت که

    امروز توماری برای اعلام انزجار از این امر آماده ساختیم

    دوستان و عزیزانه مخالف با محدود کردن آزادی بیان میتوانند

    به لینک کعرفی شده مراجعه بفرمایند و تومار را امضا کنند

     

    برای اعتراض به مبارزه با آزادی بیان به بهانه ساماندهی سایتهای اینترنتی به این لینک بروید:

     

    http://www.cloob.com/club.php?id=29#&postone&456381&&

    و این صفحه رو برای همه دوستانتان بفرستید

     

    برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه بکنید



    Mahyar D ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 2:50 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دبیر کل جدید سازمان ملل متحد همزمان با آغاز سال نو میلادی، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد .

    بان کی مون، وزیر خارجه پیشین کره جنوبی، در حالی دبیرکلی سازمان ملل را به دست می گیرد که بحران های زیادی در کشورهای مختلف در حال وقوع است، ضمن این که وی باید کار ناتمام اصلاح ساختار سازمان ملل را دنبال کند.

    دیپلمات ارشد و ۶۲ ساله کره جنوبی، اصلاح ساختار سازمان ملل را در برنامه ای دنبال می کند که کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل از سال ۲۰۰۵ برنامه تحول در ساختار سازمان ملل را شروع کرده بود.

    ایالات متحده آمریکا که پشتیبانی زیادی از کاندیداتوری و انتخاب بان کی مون به عمل آورده، خواهان شفافیت و مدیریت برنامه در سازمان ملل است.

    رسوایی پرونده فساد مالی در جریان نظارت سازمان ملل برای برنامه «نفت در برابرغذا» که در زمان تحریم های عراق در زمان صدام اتفاق افتاد، به درست کاری و صداقت بین المللی این سازمان لطمه زیادی وارد کرده است.

    برنامه نفت در برابر غذا، تحریم هایی بود که طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ علیه عراق انجام شد و پس از بررسی های انجام شده، مشخص شده این برنامه شفاف انجام نشده و بسیاری افراد از جمله پسر کوفی عنان در این رسوایی مالی دست داشته اند.

    بان کی مون در نخستین اظهار نظر خود اعلام کرد از وضعیت موجود راضی نیست و مهم ترین برنامه خود را، بازگرداندن اعتماد بین المللی به سازمان ملل عنوان کرده است.

    اصلاحات و ایفای نقش

    دبیر کل سازمان ملل همچنین گفته سعی دارد «رابط» و «پل ارتباطی» مناسبی میان کشورهایی که با بحران درگیر هستند، باشد و خبر داده که مشکلات خاورمیانه، لبنان و دارفور از اولویت های او هستند.

    خبرگزاری فرانسه  به نقل ازاسکات استانزل، سخنگوی کاخ سفید، گزارش داد آمریکا از هدایت و ریاست بان کی مون حمایت می کند و خواهان پیشرفت موثر اصلاحاتی است که پیشتر آغاز شده است.

    دیگر موضوع مهم در سازمان ملل، تغییر ساختار شورای امنیت است که رایزنی های زیادی درباره آن انجام شده و هنوز ادامه دارد. کارشناسان لوایح تغییرسازمان ملل اعتقاد دارند شورای امنیت با ۱۵ عضو، برای سال ۱۹۴۵ بوده ودر سال های آغازین قرن ۲۱، باید شورای امنیت نیز متحول شود و تعداد اعضای آن افزایش پیدا کند.

    پنج کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه که ازاعضای دایم و دارای حق وتو در شورای امنیت هستند، هنوز بر سر افزایش تعداد اعضا در شورای  امنیت به توافق نرسیده اند.

    این در حالی است که پنج کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه که ازاعضای دایم و دارای حق وتو در شورای امنیت هستند، هنوز بر سر افزایش تعداد اعضا در شورای  امنیت به توافق نرسیده اند.

    بان کی مون در حالی وارد محل کار خود در نیویورک و مقر سازمان ملل می شود که دنیا با تنش های زیادی مواجه است. عراق در بحران به سر می برد و دارفور هنوز محل نزاع و خشونت است. مناقشه در لبنان، تشکیلات خودگردان فلسطین و اسراییل بالا گرفته و دو بحران اتمی کره شمالی و ایران نیز هنوز مهار نشده است.

    فقر جهانی، حفظ محیط زیست، گرمای فزاینده زمین و مبارزه با ایدز هم دیگر مشکلات بین المللی است که سازمان ملل باید برای ادامه آن برنامه ریزی و اجرا کند.



    Mahyar D ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 2:39 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه اعلام کرد که کلیه دارندگان پایگاه های اطلاع رسانی ، وب سایت ها و وبلاگ ها از روز دوشنبه ۱۱ دی ماه موظفند با مراجعه به سایت این وزارتخانه آدرس اینترنتی خود را ثبت کنند.    

    تصویب این آیین نامه اعتراض بسیاری از فعالان آزادی بیان و مطبوعات را در پی داشته است. به اعتقاد  آنها این آیین نامه  در جهت دولتی کردن پایگاه های اینترنتی پس از یکدست شدن فضای مطبوعات مکتوب اجرا می شود.

    ماشاءالله شمس الواعظین سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفت و گو با رادیو فردا می گوید: این آیین نامه برای محدود کردن اتباع ایرانی  و گرفتنن مجوز و ثبت نام جهت فعالیت های الکترو نیکی مغایر با قانون اساسی و فصل مربوط به حقوق ملت است.

    آنچه که پس از تصویب این طرح موجب نگرانی فعالان عرصه رسانه ها شده است این است که بر اساس این آیین نامه از این پس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط لازم برای ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی ، صلاحیت مدیر مسول سایت، تعیین ساز و کار مناسب برای ثبت رسمی سایت و همچنین لغو مجوز را تعیین خواهد کرد .

    پیش از این در ایران تنها نشریات مکتوب موظف بودند برای انتشار نشریه از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند.

    به گفته ماشاءالله شمس الواعظین، حق انتشار آزاد مطبوعات که در نخستین قانون اساسی انقلاب مشروطه بر آن تاکید شده است در جمهوری اسلامی از شهروندان سلب شده است .

    وی می گوید: دولت محمود احمدی نژاد حق بدیهی شهروندان برای انتشار افکار و عقایدشان را به امتیاز تبدیل کرده است و آن را نیز تنها به افراد ویژه  می دهند نه  به همه داوطلبان .

    بر اساس این آیین نامه، تخلفاتی که به تعطیلی موقت یا دائم وب سایت ها و وبلاگ ها منجر می شود، اهانت به ادیان آسمانی و مقدسات اسلامی ، درج مطالب تفرقه انگیز قومی و مذهبی ، اشاعه منکرات و فحشاء، انتشار اطلاعات خصوصی و شخصی افراد ، نشر اکاذیب و افتراء مطرح شده است.



    Mahyar D ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 2:20 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :26358

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1385 - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو