سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نگاه داشته شده، مانند چراغ سرپوشیده است . [امام صادق علیه السلام]
مطالب قبلی - اخبار کامل روز ایران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • هواداران صدام حسین در شهر تکریت 
     
    صدام حسین رهبر سابق عراق که روز گذشته (شنبه 30 دسامبر) در بغداد به دار آویخته شد، در عوجه روستای زادگاهش در تکریت به خاک سپرده شد.

    گزارش شده است که در مراسم خاکسپاری صدام حسین در این شهر، حدود هفتصد تن از افراد قبیله ابوناصر و شماری از وابستگان او حضور داشتند.

    عدی و قصی پسران صدام حسین نیز که سال ???? توسط نظامیان آمریکایی کشته شدند، در همین قبرستان به خاک سپرده شده اند.

    بستگان صدام حسین گفتند که او در وصیتنامه خود ابراز تمایل کرده که در عوجه یا رمادی دفن شود، و خانواده صدام به دلایل امنیتی شهر رمادی را ترجیح داده بودند.

    صدام حسین، به جرم "ارتکاب جنایت علیه بشریت"، به دار آویخته شد.

    انتشار ویدئوی اعدام صدام

    یک روز پس از اعدام رهبر سابق عراق، ویدئوی مراسم اعدام در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده است.

    این تصاویر ویدیویی که ظاهراً به وسیله موبایل و به صورت غیر حرفه ای گرفته شده، ابتدا در برخی سایتهای اینترنتی و سپس به عنوان یک عنصر اصلی در چندین شبکه خبری پدیدار شد.

    خاکسپاری
    سوگواری بر قبر صدام حسین
     جسد صدام حسین، ساعت چهار صبح به وقت محلی ( 1 صبح به وقت گرینویچ)، در محلی که خود او در زمان حکومتش ساخته بود، در مرکز عوجه به خاک سپرده شد
     
    موسی فرج از بستگان صدام حسین
    این تصاویر تبادله سخنان طعنه آمیز میان رهبر پیشین عراق و کسانی را نشان می دهد که در برابر او در محل اجرای اعدام حاضرند اما چهره آنها دیده نمی شود.

    یک نفر از حاضران مراسم خطاب به صدام فریاد می زند:"مستقیم به طرف جهنم!"؛ دیگری مقتدا صدر، روحانی بنیادگرای شیعه را ستایش می کند.

    صدام حسین در حال پاسخ دادن به طعنه های آنان نشان داده می شود که مجریان اعدام را بی بهره از شجاعت یک عرب می خواند و در همین حال شهادتین (لا اله الا اله و محمداً رسول الله) می خواند.

    در این هنگام، تخته اعدام ناگهان از زیر پای صدام کنار زده می شود او از ریسمانی آویزان می شود.

    یک تن از شاهدان مراسم اعدام پیشتر به بی بی سی گفته بود که صدای شکستن گردن صدام حسین را شنیده است.

    شبکه های خبری، از جمله تلویزیون الجزیره و چندین شبکه آمریکایی، فشرده این ویدئو را پخش کرده اند که لحظه کوتاه آویخته شدن صدام حسین از طناب دار را نشان می دهد.

    این ویدئوی معشوش به احتمال زیاد توسط یک تلفن همراه گرفته شده است.

    اما معلوم نیست که چه کسی این تصاویر را برداشته و آیا پخش این ویدئو نتیجه یک تصمیم رسمی بوده است یا خیر.

    "تاریک"

    صدام حسین
    تلویزیون دولتی عراق، اعدام صدام را پایان یک دوره تاریک از تاریخ این کشور خواند
    تلویزیون دولتی عراق در هنگام اعلام خبر اعدام صدام، ضمن توصیف رهبر ?? ساله عراق به عنوان یک "جانی"، اعلام کرد که اعدام او بیانگر "پایان یک دوره تاریک در تاریخ عراق" است.

    موسی فرج از بستگان رهبر سابق عراق به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: "جسد صدام حسین، ساعت چهار صبح به وقت محلی ( 1 صبح به وقت گرینویچ)، در محلی که خود او در زمان حکومتش ساخته بود، در مرکز عوجه به خاک سپرده شد".

    تصاویر صدام حسین در حالی که در کفن پیچیده شده بود، از تلویزیونهای سراسر جهان نشان داده شد.

    یک فیلم ویدئویی که از سوی دولت عراق منتشر شده، آخرین لحظات زندگی صدام حسین را نشان می دهد که از پذیرفتن سرپوش سیاه از مردان نقابداری که مامور به دار آویختن او هستند، خودداری می کند.

    صدام حسین در این ویدئو، پیراهن سفید و بالاپوش ضخیم سیاه رنگی به تن دارد و دستانش از پشت بسته است.

    مقامات عراقی حاضر در صحنه عدام گفته اند که او نسخه ای از قرآن را به همراه داشت که پیش از رفتن به پای چوبه دار، آن را به کسی سپرد تا به دوستانش تحویل دهد.

    اعدام صدام حسین، در محوطه سازمان اطلاعات ارتش عراق صورت گرفت، جایی که به گفته مقامات عراقی، شاهد اعدام شماری از مخالفان صدام، توسط رژیم سابق عراق بوده است.

    ادامه خشونتهای فرقه ای

    شادمانی یک تن از مخالفان صدام حسین
    یک تن از مخالفان صدام حسین از اعدام وی شادمانی می کند
    جان سیمپسون خبرنگار بی بی سی که در بغداد به سر می برد، می گوید دولت عراق، نگران امکان تبدیل شدن آرامگاه صدام حسین به یک زیارتگاه سیاسی نخواهد بود.

    به گفته خبرنگار بی بی سی، مقامات عراقی معتقدند که نفوذ عملی صدام حسین در این کشور، با اعدام او کاملاً پایان یافته است.

    اما پس از اعدام صدام حسین، روز گذشته (شنبه) خشونتهای فرقه در عراق ادامه یافت و دست کم هفتاد تن، در یک سلسله انفجار جان خود را از دست دادند و حدود 150 نفر دیگر زخمی شدند.

    بدترین انفجار در یک محله شیعه نشین بغداد روی داد که به کشته شدن 37 تن انجامید.

    31 تن دیگر نیز، در شهر کوفه در اثر انفجار در یک مینی بوس کشته شدند.

    گزارش شده است که مردم خشمگین، مردی را که اندکی پیش از انفجار، از مینی بوس پایین پریده بود کشتند.



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:5 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    جنازه صدام حسین رییس جمهوری سابق عراق که سحرگاه روز شنبه به دار آویخته شد، برای تدفین در روستای محل تولدش در تکریت به سران قبایل تحویل داده شد.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، صدام حسین احتمالأ در روستا «عوجا» در کناردو فرزند دیگرش «عدی» و «قصی» در تکریت دفن خواهد شد.

    صدام حسین احتمالأ در روستا «عوجا» در کنار دو فرزند دیگرش «عدی» و «قصی» در تکریت دفن خواهد شد

    دو فرزند صدام حسین در سال ????در درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شدند.

    بشری الخلیل یکی از وکلای صدام حسین گفت جسد صدام حسین توسط یک هواپیمای امریکایی به تکریت منتقل شده است.

    در همین زمینه، یک مقام بلندپایه عراقی به رویترز گفت که جنازه از طریق راه زمینی به تکریت منتقل شده است. سخنگوی نظامی آمریکا در این باره اظهار نظر نکرد.

    یحیی الطاوی روحانی بلند پایه سنی در تکریت تایید کرد که علی النیدا رییس قبیله صدام حسین ، قبیله نصیر، جنازه رییس جمهوری سابق عراق را تحویل گرفته است.

    آقای الطاوی گفت:« جنازه صدام اکنون در عوجا است و امشب تدفین خواهد شد.»

    آقای الخلیل نیز گفت که با رغد دختر صدام در باره تدفین صدام در مقبره خانوادگی و یا در شهر رمادی گفت وگو کرده است.

     صدام حسین سحرگاه شنبه ?? دسامبر به جرم جنایت علیه بشریت اعدام  شد.

     پس از آنکه دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه عالی جنایی عراق در باره صدام حسین در روز سه شنبه تایید کرد، مقام های عراق روز شنبه این حکم را اجرا کردند.

     دادگاه عالی جنایی عراق صدام حسین  وچند تن از مقامات رژیم پیشین عراق، را در? نوامبر محکوم به اعدام با طناب دار کرده بود. در این  دادگاه، صدام حسین وهمکارانش به اتهام صدوردستورکشتار ??? تن از شهر دوجیل،در ?? کیلومتری شمال بغداد در سال ????، محکوم شدند.

    دادگاه انفال که به اتهامات صدام حسین در کشتار شهر حلبچه در ???? رسیدگی می کرد، با اعدام صدام حسین ناتمام ماند.



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    پس از اعدام صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق، در بامداد شنبه ?? دسامبر در بغداد، انفجار چند بمب در مناطق شیعه نشین در بغداد و کوفه حداقل ?? کشته و بیش از ??? مجروح به جای گذاشت.

    به گزارش رویترز از بغداد، این حملات توسط طرفداران صدام برای افزایش خشونت و ناامنی در عراق انجام شده است.

    انفجار بمب در کوفه در حالی اتفاق افتاد که در شهرک صدر، شیعیان از شنیدن خبر اعدام صدام، به جشن و خوشحالی مشغول بودند . شهر کوفه در ?? کیلومتری نجف واقع شده است. بر اثر این انفجار بیش از ?? تن کشته شدند.

    سه انفجار بمب نیز، در مناطق مختلف بغداد باعث کشته شدن بیش از ?? نفر شد.

    موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی عراق که شاهد مراسم اعدام بوده، گفت صدام حاضر نشد در زمان مرگ صورت خود را بپوشاند و مرگ او هم بسیار سریع بوده است . در زمان اجرای حکم هیچ یک از مقامات آمریکایی حاضر و ناظر بر اجرای حکم نبودند .

    سامی العسکری، مشاور سیاسی نوری المالکی، نخست وزیر عراق هم گفت که صدای شکستن گردن صدام را شنیده است .

    صدام پیش از اجرای حکم  از کارهای خود دفاع کرده و گفته برای حفظ عراق همه کاری کرده است . وی این حرف را در پاسخ یکی از افرادی که وی را پای چوبه دار می برده گفته است .

    پلیس نجف با اشاره به بمب گذاری کوفه اعلام کرد در این انفجار ?? نفر کشته و ?? نفر مجروح شده اند .

    برزان التکریتی، برادر ناتنی صدام و عواد البندر، قاضی سابق هم که به اعدام محکوم شده اند، قرار است در پایان هفته جاری اعدام شوند



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     صدام حسین
     
    صدام حسین، رهبر سابق عراق که تا زمان سرنگونی توسط نیروهای تحت رهبری آمریکا حدود یک ربع قرن بر عراق حکومت کرد، به جرم ارتکاب جنایات علیه بشریت، به دار آویخته شده است.

    تلویزیون رسمی عراق صحنه هایی را نشان داده که در آن، صدام حسین به محل چوبه دار برده می شد.

    وی در حالی نشان داده می شود که یک پالتوی سیاه رنگ بر تن دارد و هنگامی که حلقه طناب به دور گردنش قرار داده می شود آرام به نظر می رسد. چند مرد که بر صورتشان نقاب داشتند او را تا پای چوبه دار همراهی می کردند.

    تصاویری که بعدا از تلویزیون پخش شد، جسد رییس جمهور سابق عراق را پوشیده در کفن سفید نشان می داد.

    مراسم اعدام از زبان شاهدان عینی

    شاهدان می گویند هنگام اعدام صدام، اذان صبح در بغداد پخش می شد. گروهی اندک از عراقی ها، ازجمله نماینده نوری المالکی، نخست وزیر، و یک روحانی اهل سنت، در پایگاهی بیرون منطقه موسوم به سبز گردهم آمده بودند.

     نه در گفتار و نه در کردارش نشانه ای از تاسف دیده نمی شد. در حالی که ماموران طناب دار را دور گردنش می انداختند، شهادتین را گفت و بعد دریچه زیرپای او باز شد
     
    اعدام صدام از زبان شاهدان عینی

    هیچ خارجی در جریان اعدام حاضر نبود، ولی ماموران امنیتی آمریکا که صدام را از زندان آورده بودند، بیرون ساختمان محل اجرای حکم موضع گرفته بودند.

    موفق الرباعی مشاور امنیت ملی عراق آن لحظات را اینگونه توصیف می کند: "وقتی او را تحویل گرفتیم، او را به اتاق اجرای حکم بردیم. در آنجا یک قاضی، بازرس کل، معاون وزیر دادگستری، معاون وزیر کشور و چند معاون دیگر حضور داشتند. وقتی او را به ما تحویل دادند، به دستش دستبند زده بودند، ولی قرانی روی سینه داشت. صدام نشست و قاضی حکم اعدام را قرائت کرد. بعد صدام را به پای چوبه دار بردیم و او داشت شعار می داد. همین. او بسیار، بسیار شکسته شده بود."

    به گفته شاهدان، بعد از قرائت حکم، صدام قرآن را به کسی سپرد و گفت که آن را به یکی از دوستانش تحویل دهد.

    سپس صدام که پیراهنی سفید و کت سیاه ضخیمی به تن داشت، در حالی که پاهایش به زمین کشیده می شد، بطرف چوبه دار هدایت شد. دستانش از پشت دستبند خورده بود و چند مامور نقابدار، دورش حلقه زده بودند.

    ماموران اجرای حکم به صدام کیسه ای پارچه ای دادند تا برسرش بکشد و شاهد اعدام نباشد، اما او نپذیرفت، که به نوعی آخرین سرکشی پیش از مرگش بود.

     تلویزیون رسمی عراق در موقع اعلام خبر اعدام صدام، ضمن توصیف رییس جمهوری 69 ساله عراق به عنوان یک جانی، اعلام کرد که اعدام او بیانگر پایان یک دوره تاریک در تاریخ عراق است
     

    "بدون نشانی از تاسف"

    شاهدان می گویند نه در گفتار و نه در کردارش نشانه ای از تاسف دیده نمی شد. در حالی که ماموران طناب دار را دور گردنش می انداختند، صدام شهادتین را گفت و بعد دریچه زیرپای او باز شد. تمام این ماجرا بیشتر از چند دقیقه طول نکشید.

    از بیم آن که حرف و حدیثی در مورد اعدام بر سرزبانها نیافتد، از ماجرای اعدام صدام فیلمبرداری شد، ولی تلویزیون عراق لحظه مرگ صدام را تاکنون نشان نداده، ولی پیام آن صریح است: صدام حسین، مردی که بیش از دو دهه حاکم عراق بود، مرده است.

    تلویزیون عراق همچنین تصاویری از نوری المالکی، نخست وزیر این کشور را نشان داد که در حال امضای حکم مرگ صدام است.

    تلویزیون رسمی عراق در موقع اعلام خبر اعدام صدام، ضمن توصیف رییس جمهوری 69 ساله عراق به عنوان یک جانی، اعلام کرد که اعدام او بیانگر پایان یک دوره تاریک در تاریخ عراق است.

    صدام پس از اعدام
    تصاویری که بعدا از تلویزیون پخش شد، جسد رییس جمهور سابق عراق را پوشیده در کفن سفید نشان می داد

    پیشتر، موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی دولت عراق که شاهد به دار آویخته شدن رهبر سابق این کشور بوده، گفت صدام حسین پیش از بامداد به دار آویخته شده و اعدام او فیلمبرداری شده است.

    وی گفت صدام حسین با دستبند به محل دار آورده شد، نسخه ای از قرآن با خود داشت و آشفته بود. آقای الربیعی افزود صدام مقاومت نکرد اما حاضر نشد کیسه سیاه را بر روی سرش قرار دهد.

    اعدام صدام در یک ساختمان قدیمی متعلق به وزارت دفاع عراق که هم اکنون تحت کنترل آمریکایی هاست، صورت گرفت.

    آماده باش نیروهای آمریکایی

    در پی به دار آویخته شدن صدام، نیروهای آمریکایی در بغداد به حال آماده باش کامل درآمده اند.

    گزارش می رسد که در برخی از نقاط شیعه نشین شهر، مردم به نشانه شادمانی اقدام به شلیک گلوله هوایی کرده اند اما شهر به طور کلی آرام گزارش شده است.

    رسانه های عراقی ابتدا اعلام کرده بودند که دو تن از دیگر شخصیت های بلندپایه حکومت صدام نیز همراه او اعدام شده اند اما موفق الربیعی گفته است که تنها صدام اعدام شده است.

     تلویزیون عراق پس از اعلام خبر به دار آویخته شدن صدام به پخش سرودهای ملی پرداخت و سپس گوینده اعلام کرد: صدام جنایتکار با چوبه دار اعدام شد
     

    برزان التکریتی، برادر ناتنی صدام حسین و عواد البندر، از قضات سابق عراقی قرار است هفته آینده و پس از تعطیلات عید قربان اعدام شوند.

    صدام و این دو نفر در اتهام صدور دستور قتل حدود یک صد و پنجاه شیعه عراقی در سال 1982در روستای دجیل، مقصر شناخته شدند.

    تلویزیون عراق پس از اعلام خبر به دار آویخته شدن صدام به پخش سرودهای ملی پرداخت و سپس گوینده اعلام کرد: "صدام جنایتکار با چوبه دار اعدام شد."

    این تلویزیون همچنین تصاویری از شیعیانی را نشان داد که اعدام صدام را جشن گرفته و در خیابان ها مشغول رقص بودند.

    واکنش دختران صدام

    افرادی که در اردن با دو دختر بزرگ صدام هستند، گفته اند آنها با اندوه و صبر خبر اعدام پدرشان را دریافت کردند.

    صدام حسین
    صدام حدود یک ربع قرن بر عراق حکومت کرد

    یکی از دوستان دو دختر صدام گفته است آنها وقتی دیدند پدرشان با شجاعت با اجرا کنندگان حکم اعدام خود روبرو شد، احساس غرور کردند. این دو دختر صدام در اردن در تبعید زندگی می کنند.

    همسران این دو دختر صدام ده سال قبل به دستور او کشته شدند. دو داماد صدام ابتدا به اردن پناهنده شده بودند اما پس از بازگشت به عراق، اعدام شدند.

    گفته می شود کوچک ترین دختر صدام و همسر او در قطر هستند. خبرگزاری رویتر پیشتر گزارش کرده بود که یکی از دختران صدام حسین تقاضا کرده که جسد پدرش در یمن دفن شود.

    عدی و قصی، پسران صدام سه سال قبل توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند.

    "اعدام بی درنگ"

    گفته می شود که مقامات آمریکایی مایل بودند که رهبر سابق عراق پس از سال نو مسیحی اعدام شود.

    اما نوری مالکی نخست وزیر عراق اصرار ورزید که اجرای حکم اعدام صدام حسین نباید تأخیر شود.

    آقای مالکی در گفتگو با مقامات آمریکایی در عراق، موافقت آنها را با اعدام صدام پیش از تعطیلات سال نو مسیحی جلب کرد.

    گروه وکلای مدافع صدام حسین از قاضی دادگاهی در ایالات متحده درخواست کرده بودند که با تحویل رهبر سابق عراق از دست مأموران آمریکایی به مأموران عراقی مخالفت کند.

    به نظر وکلای مدافع صدام حسین، دادگاه او با موازین حقوقی درستی انجام نگرفته است. آنها قصد داشتند از اعدام رهبر سابق عراق جلوگیری کنند، اما قاضی آمریکایی تقاضای وکلای صدام حسین را نپذیرفت.



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز یکشنبه، ?? دی ماه، از طرف های مقابل ایران در پرونده هسته ای خواست تا عجله نکنند و وارد میدان های خطرناک نشوند.

    آقای رفسنجانی که در نماز عید قربان سخن می گفت با اشاره به قطعنامه و تحریم ایران افزود:« برای خودشان در منطقه و برای ما مشکلات درست می کنند و این مشکلات این طور نیست که محدود به ایران بماند.»
    وی افزود که دود مشکل آفرینی برای ایران به چشم خیلی ها می رود و اتفاقات مهمی در پی دارد.

    آقای رفسنجانی، قطعنامه ???? شورای امنیت را قطعنامه خطرناکی دانست و گفت معلوم است  برای آینده برنامه دارند.

    اکبر هاشمی رفسنجانی  فشار بر ایران به بهانه پرونده هسته ای را مهمترین شرارتی عنوان کرد که در مقابل جمهوری اسلامی است.

    اکبر هاشمی رفسنجانی  فشار بر ایران به بهانه پرونده هسته ای را مهمترین شرارتی عنوان کرد که در مقابل جمهوری اسلامی است.

    به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای رفسنجانی در مورد صلح جویانه بودن برنامه هسته ای ایران گفت:«همه‌ کشورها نیز وقتی می‌خواهند چیزی بگویند عنوان می‌کنند ما حق برخورداری از منافع صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ایران قبول داریم، بنابراین تا اینجای مساله روشن است، اما بعد ابهام می‌آفرینند و می‌گویند ایران می‌خواهد به سمت کار نظامی هسته‌ای برود که ما این تهمت را قبول نداریم و حاضریم این تهمت را از خودمان با منطق، نظارت، مذاکره، بازرسی ها و همه‌ی مقرراتی که سازمان‌های بین‌المللی برای نظارت بر این مساله دارند، دور کنیم، اما باز هم بهانه‌جویی می‌کنند و کار را به قطعنامه‌ تحریم می‌کشانند. »

    به گزارش خبرگزاری فارس،  رییس مجمع مصلحت نظام افزود:« آمادگی خود را اعلام کردیم که همه ابهامات را در مذاکرات برطرف کنیم.»

    اخیرا برادر آقای رفسنجانی، محمد هاشمی رفسنجانی در در گفت و گویی با روزنامه کارگزاران خواستار استفاده ازمیانه روها در سیاست کشور برای جلوگیری از بحران احتمالی ناشی از برنامه های اتمی شده بود. وی در مصاحبه خود از سیاست های دولت احمدی نژاد در مورد پرونده هسته ای به شدت انتقاد کرده بود.

    به گزارش ایسنا، آقای رفسنجانی،  اعدام صدام حسین را نشانی از عدالت الهی در تاریخ بشریت دانست که خداوند وعده اش را داده است.

    اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانش عید میلاد مسیح را تبریک گفته و از مردم برای حضور در انتخابات تشکر کرد.

    اکبر هاشمی رفسنجانی،  که در انتخابات ماه گذشته، با اختلاف فاحشی نسبت به رقبای خود به عنوان نماینده نفر اول استان تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت، با صدور بیانیه ای، تاکید کرده  بود که همچنان در کنار رهبری نظام باقی خواهد ماند.

    آقای رفسنجانی در بیانیه خود نوشت: «از خداوند خواستارم که بتوانم بقیه عمرم را در کنار رهبر معظم انقلاب خدمت کنم.»



    Mahyar D ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    مجلس
     
    مجلس ایران طرح محدود کردن همکاری هسته ای این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرده است.

    در واکنش به تصویب قطعنامه شماره 1737 شورای امنیت در تحریم ایران به دلیل ادامه بخشی از فعالیت های هسته ای این کشور، نمایندگان مجلس در جلسه روز چهارشنبه، 27 دسامبر، با اکثریت قابل توجه آرا به طرح الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی رای مثبت دادند.

    این طرح دولت را ملزم می کند تا ضمن تسریع در اجرای برنامه های هسته ای، همکاری با آژانس بین المللی را مورد تجدید نظر قرار دهد.

    خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش کرده است که از دویست و هفت نماینده حاضر در جلسه، 167 نماینده به این طرح رای مثبت دادند و آرای منفی و ممتنع به ترتیب 21 و 10 رای بوده است.

    ساعاتی بعد، محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس، اعلام داشت که شورای نگهبان نیز این طرح را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانسته و آن را تایید کرده است.

    در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، حمیدرضا آصفی، معاون پارلمانی وزارت خارجه، به نمایندگی از سوی دولت موافقت دولت را با این طرح اعلام داشت و گفت "قطعنامه 1737 شورای امنیت تعلیق برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک فضای روانی در کشور را دنبال می کند."

    آقای آصفی افزود که "تصور می کنم عکس العمل منطقی در مقابل این قطعنامه اینطور باشد که مجلس دولت را ملزم کند تا فعالیت هسته ای صلح آمیز را تسریع و در همکار با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند" و افزود که نحوه اجرای این طرح باید برعهده دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه باشد.

     مجلس با این مصوبه دست دولت را باز گذاشته و به دولت هشدار می دهد که اختیار کشور در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی محدود نشود؛ دولت باید عکس العمل مناسب و به هنگام داشته باشد
     
    غلامعلی حداد عادل - رییس مجلس

    در جلسه روز چهارشنبه، غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس، ضمن موافقت با طرح ارایه شده گفت که در حالیکه تعدادی از کشورهای آسیایی مانند چین، هند، پاکستان، کره شمالی و اسرائیل دارای بمب اتمی هستند و با وجود اینکه هیچ انحرافی در فعالیت های هسته ای ایران دیده نشده، از تحریم این کشور صحبت می شود.

    وی گفت که دست دولت در بروز واکنش باز است و افزود "خروج از معاهده ان پی تی و باقی ماندن در آژانس و فعالیت در چارچوب مقررات بین المللی در این پیشنهاد باز است."

    با تصویب کلیات این طرح، مجلس به مذاکرات خود در باره جزییات آن ادامه می دهد.

    شورای عالی امنیت ملی ایران نیز هیئت ویژه ای برای بررسی ابعاد گوناگون تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکیل داده تا آن گونه که علی لاریجانی، دبیر این شورا گفته، "مطالعات دقیقی در زمینه اتخاذ تصمیمات متناسب با شرایط" انجام دهد.

    "واکنش منطقی" به قطعنامه شورای امنیت

    به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - در مقدمه طرح نمایندگان آمده است که با توجه به تصویب "قطعنامه ظالمانه و غیرقانونی 1737"، ادامه همکاری گسترده و همه جانبه ایران با آژانس بین المللی از جمله بازدید بازرسان آژانس از مراکز مختلف هسته ای و غیرهسته ای جمهوی اسلامی منطقی به نظر نمی رسد.

    دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به تصویب نمایندگان رسیده بود و بررسی طرح در جلسه روز سه شنبه، 26 دسامبر، و در پی برگزاری جلسه غیرعلنی نمایندگان با منوچهر متکی، وزیر خارجه، آغاز شد.
    متکی در جلسه مجلس
    وزیر خارجه پیشتر در جلسه غیر علنی با نمایندگان شرکت کرده بود

    با اینهمه، ادامه مذاکرات در این زمینه به دلیل پایان وقت جلسه علنی به روز چهارشنبه موکول شد.

    تعویق رسیدگی به این طرح ناخرسندی برخی از محافل تندرو در جمهوری اسلامی را در پی داشت و از جمله روزنامه کیهان قرار دادن این طرح در انتهای دستور کار روز سه شنبه مجلس را مغایر خواست مردم برای واکنش شدیدتر در برابر تصویب قطعنامه شورای امنیت توصیف کرد.

    در مقابل، به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس، در سخنانی در جلسه روز سه شنبه، ضمن پیش بینی تصویب طرح توسط نمایندگان، گفت که نحوه برخورد ایران با آژانس و شورای امنیت باید هشدار دهنده باشد و افزود که "در مجموع، سیاست ها و حرکات شتابزده را توصیه نمی کنم."

    روز شنبه، 23 دسامبر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند و این کشور را مشمول برخی تحریم های تجاری بین المللی قرار دادند.

    این قطعنامه از جمله عرضه، فروش و انتقال تجهیزات و فناوری مرتبط با فعالیت های غنی سازی اورانیوم و تاسیسات اتمی آب سنگین به ایران را منع کرده است.

    شورای امنیت شصت روز به ایران فرصت داده است تا خواست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت برای اقدام این کشور در توقف برنامه غنی سازی اورانیوم و از سرگیری مذاکره برای حل بحران هسته ای را برآورده کند و انتظار می رود در خاتمه این مهلت، مذاکرات اعضا برای صدور قطعنامه ای احتمالا سختگیرانه تر آغاز شود.

    جمهوری اسلامی قطعنامه شماره 1737 شورای امنیت را غیرقانونی دانسته و بر ادامه فعالیت های هسته ای خود از جمله گسترش برنامه غنی سازی اورانیوم اصرار ورزیده است.

    به گفته برخی ناظران، با تصویب طرح مجلس، امکان دارد دولت جمهوری اسلامی بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای این کشور را کاهش دهد.

    ادامه تظاهرات علیه قطعنامه

    در ایران، اعتراض نسبت به صدور قطعنامه شورای امنیت ادامه داشته است.

    از جمله در روز چهارشنبه، جمعی از دانشجویان بسیجی استان تهران به این منظور در برابر دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند و ضمن تاکید بر حق برخورداری از انرژی هسته ای، آمریکا، اسرائیل و فرانسه شعار دادند.

    به گزارش ایرنا، ماموران انتظامی به منظور حفاظت از ساختمان دفتر سازمان ملل در اطراف آن مستقر شده بودند.

    همچنین، به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه سازمانی موسوم به مجمع ‌نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای قطعنامه شورای امنیت را ظالمانه، یکسویه و تشنج آفرین توصیف کرد و آن را محکوم دانست.



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    محمدعلی حسینی
     
    در پی انتشار خبر ادامه بازداشت چند شهروند ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در عراق، وزارت امور خارجه ایران سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران را احضار کرده است.

    محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه 25 دسامبر (چهارم دیماه) اقدام نیروهای آمریکایی را "خلاف مقررات بین المللی" نامیده و گفته است "این کار عواقب و پیامد ناخوشایندی در پی خواهد داشت."

    صبح روز دوشنبه خبرگزاری ها از قول سخنگوی دفتر جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، گزارش کردند که نظامیان آمریکایی دو نماینده ایران را که برای دیدار با وی به بغداد سفر کرده بودند بازداشت کرده اند و گفته بود این اقدام باعث ناخرسندی شدید رییس جمهور عراق شده است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سخنان آقای طالبانی گفته شهروندان ایرانی که بازداشت شده اند، به دعوت دولت عراق به این کشور اعزام شده بودند و دولت عراق را مسوول آزادی آنان دانسته است.

    پیشتر، روزنامه نیویورک تایمز، چاپ آمریکا، به نقل از منابع نظامی آمریکایی نوشته بود که هفته گذشته واحدهای آمریکایی طی عملیاتی برای دستگیر کردن مظنونین به سازمان دادن عملیات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی عراق چند شهروند ایرانی را بازداشت کردند.

    نیویورک تایمز از قول منابع آمریکایی گزارش کرده که چند تن از بازداشت شدگان از جمله "مقامات ارشد نظامی" ایران هستند.

    گرچه مقامات آمریکایی ظاهرا با توجه به حساسیت سیاسی مساله، خبر بازداشت این گروه از ایرانیان را منتشر نکرده بودند، اما روز یکشنبه، 24 دسامبر، گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، در پاسخ به سئوالی در این مورد، این خبر را تایید کرد.

    هنوز منابع رسمی اطلاعات دقیقی از چگونگی دستگیری مقامات ایرانی در عراق و مدارک و شواهد ادامه بازداشت آنان انتشار نداده اند.

    در گذشته برخی منابع آمریکایی سازمان های اطلاعاتی و نظامی ایران، به خصوص واحدهایی از سپاه پاسداران را به مداخله در امور عراق متهم کرده بودند اما جمهوری اسلامی همواره این اتهامات را رد کرده است.

     


    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نخستین برف زمستان گذشته در تهران - عکس از خبرگزاری فارس
     
     
    بارش برف سنگین مناطق کوهستانی شمال و غرب ایران را فراگرفته و در رفت و آمدهای جاده ای و فعالیت مدارس اختلال جدی ایجاد کرده است.

    کارشناسان هواشناسی علت بارش برف سنگین در ایران را ورود جبهه هوا از شرق مدیترانه اعلام کرده اند.

    ارتفاع برف در برخی مناطق استان اردبیل و آذربایجان شرقی تا یک متر گزارش شده و آزادراههای قزوین به زنجان و زنجان به میانه که از اصلی ترین راههای ایران به شمار می روند بسته شده اند.

    جاده بروجرد به اراک در غرب ایران و بخشی از جاده شیراز به یاسوج در جنوب ایران نیز از دیگر جاده هایی اصلی ایران اعلام شده اند که رفت و آمد در آنها متوقف گردیده است.

    در کردستان نیز مسئولان از انباشته شدن برف تا ارتفاع دو متر در روستاها حکایت می کنند و می گویند که ارتباط جاده ای با بیش از یکهزار روستا به علت بارش برف قطع شده است.

    در اغلب جاده های کوهستانی شمال و غرب ایران رفت و آمد خودروها بسختی صورت می گیرد و ارتباط با بسیاری از روستاهای مناطق کوهستانی نیز به علت بارش برف قطع شده است.

    بارش برف در حالی رفت و آمد در برخی جاده های ایران را با مشکل مواجه کرده که انتظار می رود بسیاری از ایرانیان با استفاده از تعطیلی عید قربان در روز یکشنبه آینده به سفرهای بین شهری بپردازند.

    اما پلیس راه نیروی انتظامی ایران اطلاعیه‌ ای منتشر کرده و از مردم خواسته است از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

    در استانهای اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و قزوین بیشتر مدارس تعطیل اعلام شده و در استان تهران نیز دبستانهای شهرستان فیروزکوه و در استان لرستان کلیه مدارس شهرستان دلفان تعطیل شده اند.

    توفان در دریا

    در حالی که مناطق کوهستانی ایران سفیدپوش شده اند، خلیج فارس در جنوب ایران نیز آماج توفان قرار گرفته و آن گونه که مسئولان بندر دیر در استان بوشهر اعلام کرده اند پنج قایق ماهیگیری و یک موتور لنج در حالی که در یکی از اسکله های این بندر لنگر انداخته بودند غرق شده و پنجاه قایق ماهیگیری نیز در این اسکله خسارت دیده اند.

    دوشنبه هفته گذشته یک کشتی باری در اسلکه بندر دیر غرق شده بود.

    در دریای خزر در شمال ایران نیز توفان در سواحل مازندران پیش بینی شده و مسئولان از ماهیگیران خواسته اند در هنگام مواج بودن دریا از رفتن به دریا خودداری کنند.

    جشنواره برف

    بارش برف از سویی زندگی عادی جمعیت عظیمی از مردم ایران را متخل کرده و از سوی دیگر سبب شادمانی مردم شهر اردکان در استان فارس شده است.

    شهرداری اردکان جشنواره چهارده روزه ای را آغاز کرده که شرکت کنندگان در آن علاوه بر ورزشها و تفریحات ی زمستانی، در ساخت تندیسهای برفی با یکدیگر مسابقه می گذارند

    باروری ابرها

    همزمان با بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی، دولت ایران تدابیری برای افزایش بارندگی در مناطق بیابانی دنبال می کند.

    گزارشها حاکی از این است که مرکزی دولتی که با عنوان تحقیقات و باروری ابرها در ایران فعالیت می کند با استفاده از هواپیما در حال بارانزا کردن ابرها در استان یزد است و این عملیات در استانهای کرمان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخشهایی از استانهای قم، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی نیز در دست اجراست.

    عملیات باروری ابرها در ایران با مشارکت روسیه انجام می گیرد که از کشورهای پیشتاز در این زمینه به شمار می رود.



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    جمال کریمی راد وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی قوه قضاییه شامگاه پنج شنبه ? دی ماه  درسانحه رانندگی در جاده اصفهان جان باخت.

    براساس خبر منتشر شده از سوی واحد مرکزی خبر،کریمی راد که شامگاه پنچ شنبه هفتم دی ماه همراه خانواده خود از تهران به اصفهان در حرکت بود، در سه راهی سلفچگان بر اثر وقوع تصادف کشته شد.

    احسان قاضی زاده مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضائیه باتایید این خبر گفت که جمال کریمی راد وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه به همراه خانواده خود از تهران به اصفهان در حال حرکت بود که در سه راهی سلفچگان بر اثر وقوع تصادف کشته شد.

    به گفته مدیر روابط عمومی قوه قضاییه،بقیه اعضای خانواده وی شدیدا زخمی شده و به بیمارستانی در قم منتقل شده اند.

    عبدالرضا ایزدپناه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه در حال حاضر برای سرکشی و اطلاع از چگونگی حادثه به قم سفر کرده است.

    بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر رانندگی خودروی حامل وزیر و خانواده اش را فرزند اقای کریمی برعهده داشته است.

    خبرگزاری مهر نیز در این باره گزارش کرده که سانحه برای اتومبیل پژو حامل وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بر اثر برخورد با یک کامیون رخ داده است.

    سوابق وزیر درگذشته دادگستری

    جمال کریمی آتانی،مشهور به جمال کریمی راد،در سال ???? در روستای آتان از بخش الموت قزوین متولد شد.

    سوابق فعالیت سیاسی از وی تا پیش از انقلاب در دست نیست.آقای کریمی راد مدرک علوم قضایی خود را به سال ???? از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه دریافت کرده بود و پس از آن در سال ???? در مرکز آموزش مدیریت دولتی تحصیلات کارشناسی ارشد خود را به پایان برد.

    وی در سال ???? نیز از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را کسب کرد.

    آقای کریمی راد که از سال ???? با حکم رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان سخنگوی این قوه منصوب شد،پیشتر سوابقی هم چون؛دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب به مدت ?? سال را بر عهده داشت

    آقای کریمی راد که از سال ???? با حکم رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان سخنگوی این قوه منصوب شد،پیشتر سوابقی هم چون؛دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب به مدت ?? سال را بر عهده داشت.

    او هم چنین،دادستان عمومی کردستان،دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان،دادستان عمومی و انقلاب قزوین،ریاست دادگاه حقوقی یک زنجان و رییس دادگاه انقلاب و دادگاه اصل ?? در استان قزوین را تا پیش از انتصاب به عنوان سخنگوی قوه قضاییه در کارنامه فعالیت های اجرایی و قضایی خود داشته است.

    ریاست دادگاه های تجدید نظر استان قزوین،ریاست کل دادگستری استان زنجان تا پیش از جدا شدن استان قزوین از استان  زنجان،مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان قزوین،و عضویت در مرکز  گزینش قوه قضائیه در هسته های استان زنجان و قزوین و مسئولیت رسیدگی به تخلفات کارکنان دادگستری استان قزوین از جمله دیگر سمت های کریمی راد در سال های گذشته بوده است.

    جمال کریمی راد در سال ???? از سوی محمود هاشمی شاهرودی و در حالی که مقام دادستانی انتظامی قضات کشور را بر عهده داشت،به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب شد.

    وی در ?? مرداد ???? از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر دادگستری به مجلس معرفی شد و به دنبال کسب رای اعتماد از مجلس هفتم از شهریور ?? تا هنگام مرگ همزمان سخنگوی قوه قضاییه و  وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بود.
     



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روزچهارشنبه ششم دی ماه  به دولت ایران هشدارداد که در مسیری «نافرجام» در همکاری نکردن با سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی گام برمی دارد.

    سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به اقدام اخیرشورای عالی امنیت ایران در باره کاهش همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران با متوقف نکردن برنامه غنی سازی اونیوم از قطعنامه مصوب اخیرشورای امنیت سازمان ملل متحد سرپیچی کرده است.

    گونزالو گالوگس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:« ما تصورمان بر آنست که کاهش میزان همکاری های ایران، که تا کنون هم کم بوده، منجر به گزارش های بیشتری از جانب آژانس بین المللی اتمی در رابطه با سرپیچی های ایران خواهد شد».

    او افزود:«  معلوم نیست که این مسیر نافرجام برگزیده شده به چه میزان به نفع مردم ایران خواهدبود».

     ما امیدوریم که حکومت ایران تهدید و رویارویی را کنار نهاده و فورأ به لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت  سازمان ملل تن دهد

    سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

    آقای گالوگس گفت:« ما امیدوریم که حکومت ایران تهدید و رویارویی را کنار نهاده و فورأ به لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت  سازمان ملل تن دهد».

    پیشتر نیکلاس برنز، معاون وزیر امورخارجه آمریکا پس ازتصویب قطعنامه اظهار امیدواری کرد بود که قطعنامه تحریم ایران گامی برای اقدامات شدیدتر برای متوقف کردن برنامه غنی سازی اورانیوم  ایران باشد. 

     آقای برنز گفته بود:« ما از جامعه جهانی می خواهیم که دست به  اقدام های  بیشتری بزنند البته ما همه تلاش هایمان را تنها معطوف سازمان ملل نخواهیم کرد».

    معاون وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرده بود که که هدف این است تا زمانی که ایران به برنامه غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد، هزینه چنین اقدامی را افزایش داد. چراکه برنامه غنی سازی  اورانیوم می تواند در راستای تولید سوخت برای راکتورهای  برق و هم تولید سلاح هسته ای استفاده شود.

    کاهش روابط ایران با آژانس انرژی اتمی

    شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهار شنبه ? دی ماه  کمیته ای برای بررسی کاهش سطح روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل داد.

     دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران در نامه ای که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده اعلام کرده است: «بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد الزام دولت به تجدید نظر در روابط با آژانس و تسریع در فناوری هستهای و تایید شورای نگهبان، علیلاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی، کمیتهای را مامور تجدید نظر در روابط با آژانس کرد تا موضوع را متناسب با شرایط موجود از جهات مختلف بررسی و گزارش آن را ارایه کند.»

    خبر تشکیل این کمیته ساعاتی پس از مصوبه روز چهارشنبه، ششم دی ماه مجلس ایران اعلام شد که براساس آن، دولت جمهوری اسلامی ایران موطف شد که در همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند.

    خبرگزاری رسمی دولت ایران، ایرنا، گزارش داد که نمایندگان مجلس با تصویب نهایی طرح دو فوریتی «الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس انرژی اتمی» خواستار سرعت بخشیدن به برنامه های هسته ای ایران شدند.

    طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران درست یک روز بعد از تصویب قطعنامه ???? شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد که بر اساس آن، صادرات مواد و فن آوری های موشکی و هسته ای برای غنی سازی اورانیوم، نیروگاه های آب سنگین و بازآمایی، و قطعات و فن آوری سامانه موشکی دور برد به ایران از سوی همه کشورهای جهان ممنوع می شود .



    Mahyar D ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3   4      >
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :26357

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مطالب قبلی - اخبار کامل روز ایران

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    :جستجو